Aku stuju masjid x dbuka 24 jam.....

Saturday, April 25, 2009

ape pendapat pembaca bila terbaca tajuk ni.
marah ke?
meluap ke?
ketawa ke?

sebenarnya aku pun x stuju masjid x dibuka 24 jam....

tp crita ni berlaku kat KL, kL ape nak pelik, biasalah, susah nak imarahkan masjid 24 jam, stahu aku, masjid as-syakirin klcc je boleh.( kalo pembaaca tahu lebih gtau ek..., takot2 ade lg masjid yang bukak 24 jam).

berbalk kpd crita asal, hari tu 17.4.2009, lbh kurang smingu lepas. aku odw daripada bandar kinrara ke PWTC, ade pesta buku antarabangsa, sambil tu aku nk ke tabung haji. kalo nak cepat kan perjalanan, terpaksa amik kenderaan awam, aku ke stesen sri petaling untuk amik lrt.

memandangkan xde lrt yg bleh trus dari sri petaling ke tabung haji, terpaksalah transit kat masjid jamek. sesampai aku di masjid jamek, tetiba perut ku terasa x sedap, ku merenumg sejarah hidupku 12 jam sebelum perut ku terasa seperti itu, aku cukup minum air kah? ade makan ape2 pedas x?

setelah pasti keputusannya, aku ke masjid jamek yang kebetulan lebih kurang sepagar dengan stesen, ia terletak di belakang stesen.

ku bergegas ke ke sana, malangnya pagar tutup.

" Assalamu'alaikum bang, pagar nape tutup?" tanyaku.

"Wa'alaikumussalam, maaf dik, kitorang sedang mencuci masjid ni"

"Habis tu mcm mane nak guna tandas?"

"McDonald's kan ada" jawabnya sambil menunjukkan arah restoran bacul itu berada.

aku meminta izin dan bergegas ke sana, aku xnk membazir masa, aku mahu habiskan masa di pwtc.

selesaikan masalah ku di mcD, aku mengambil lrt kelana jaya ke ampang park untuk ke tabung haji.


ASSALAMU'AALIKUM KAWAN2 PEMBACA, apa pengajaran yang tersirat daripada kisah ini...?

0 Komen:

Post a Comment

Follow by Email

ash berkongsi (128) cnp copy and paste (37) berita (21) cnp (21) politik (21) sosiologi (19) Science (16) sains (16) tazkirah (15) sejarah (14) falak (13) Quran (12) astronomy (12) filem (11) mahasiswa (11) sajak (11) kesihatan (8) ramadhan (8) Health (7) astrophotography (7) hobi (7) 2012 (6) Sunnah (6) conspiracy (6) buku (5) english (5) tarbiah (5) travelog dq (5) Diet (4) TURKI (4) tips (4) Kajian (3) pemakanan (3) jumaat (2) music (2) pantun (2) Fetih 1453 (1) Kuliyyah Notes (1) LM 2020 (1) Nebula (1) Risalah Nur (1) SMS (1) ash (1) essay (1) psikologi (1) seloka (1)

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP