Setiap kali basuh pakaian aku teringat.....

Friday, January 08, 2010

Mama pernah pesan," Nak siram kain tu bagi putus air". Faham x?

Macam ni, kalau kita siram kain, pastikan kain yang disiram tu terpisah daripada kain yang belum disiram. Contohnya, semasa menyiram kain, kita mesrtilah mengangkat kain yang kita siram tu dan letakkan di bawah paip atau air yang keluar daripada saluran atau air yang mengalir, kita mestilah memastikan kain tu x tercelup dalam baldi, tersentuh lantai, tersentuh kain yang telah siap disiram atau yang belum disiram. Ini kerana dibimbangi terkena najis2 baki yang tertinggal atau yang menyebabkan kain tu x suci, ingat SUCI, bukan cuci.

Selepas teringat pesan mama, ku termenung sambil menyiram kain,

Bertanya kepada hati.
Kenapa masih banyk lagi masyarakat sekitar tempat tinggalku bergaduh pasal fiqh?
Ada yang marah anak dia makan dalam waktu imsak.
Ada yang memaksa anaknya ponteng kelas semata-mata untuk bace Yasin pertengahan Sya'ban.

Adakah ianya salah?

Bagiku, ianya tidaklah salah, lupakan berkenaan perkara itu. Cuba fikir perkara lain, sedarkah kita, siapa musuh kita yang sebenar?
Di dalam al-Quran, kitab yang tiada ragu baginya itu ada menyebut, Syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia.

Di bumi ini, ada golongan manusia yang menyembah syaitan, memperhambakan diri kepada syaitan, itulah Yahudi.

Yahudi, bangsa yang keras hati itu pernah merangka protokol rahsianya, malangnya sebahagian protokol itu telah bocor kepada orang awam.

Protokol itu banyaknya 24.

Jika diteliti secara halus, protokol itu amat bahaya ancamannya kepada kita orang islam.
Bahayanya protokol ini adalah, perkara2 yang di protokol itu telah dilaksanakan dan ianya tidak terlepas daripada kehidupan seharian kita.

Oleh itu.......

Daripada 24 protokol Yahudi itu, dah berapa yang kita ter'intima'?

Dah berapa banyak isme2 ciptaan manusia kita terpengaruh?
Sama2lah kita menjawabnya dengan jawaban yang rasional..............

3 Komen:

aku digoda, selalu tergoda,  Friday, January 8, 2010 at 10:09:00 AM GMT+8  

X kenal maka x benci...
Godaan syaitan cukup halus...
Membuatkan diri x perasan godaan..
Bahkan perasan hebat...
Yang x patut jadi patut...
X terlepas...

Tobat... Kiamat sodah dekat...

Betulkan yang biasa,
biasakan yang betul...

Sang Harima Saturday, January 9, 2010 at 12:33:00 PM GMT+8  

yahudi memang jahat.. kita pegang je dengan islam, takyah risau dengan agenda yahudi.

yang wajib kita buat, yang haram kita tinggal..

Post a Comment

Follow by Email

ash berkongsi (128) cnp copy and paste (37) berita (21) cnp (21) politik (21) sosiologi (19) Science (16) sains (16) tazkirah (15) sejarah (14) falak (13) Quran (12) astronomy (12) filem (11) mahasiswa (11) sajak (11) kesihatan (8) ramadhan (8) Health (7) astrophotography (7) hobi (7) 2012 (6) Sunnah (6) conspiracy (6) buku (5) english (5) tarbiah (5) travelog dq (5) Diet (4) TURKI (4) tips (4) Kajian (3) pemakanan (3) jumaat (2) music (2) pantun (2) Fetih 1453 (1) Kuliyyah Notes (1) LM 2020 (1) Nebula (1) Risalah Nur (1) SMS (1) ash (1) essay (1) psikologi (1) seloka (1)

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP